Tips voor gezonde snacks.

Ik ben voorstander van de gezonde snacks! Af en toe een snoepje moet zeker kunnen, maar liever leer ik mijn kinderen om hun honger te stillen met gezonde snacks.

Je kent het wel, je bent aan het werk en je voelt je buik borrelen. En het is nog niet eens 11 uur… Of dat moment wanneer de kinderen uit school komen. Het eerste dat Raf roept is: “Mama ik heb honger!” Wat geef jij je kind op dat moment? Gezond eten is toch makkelijker gezegd dan gedaan.

Toch ben ik voorstander van de gezonde snacks! Af en toe een snoepje of koekje moet zeker kunnen, maar liever leer ik ze hun en mijn honger te stillen met gezonde snacks. Denk jij er hetzelfde over en kan je wel wat inspiratie gebruiken wat jij jezelf en/of je kinderen als snack kan voorschotelen? Ik zet er een paar voor je op een rij.

Edamame sojaboontjes

Edamame sojaboontjes, die boontjes die je altijd in een sushi restaurant krijgt! Deze zal je moeilijk naar binnen krijgen bij je kinderen vrees ik, maar voor jezelf is het een perfect tussendoortje, want je kan het zo meenemen. Je hebt ze bij de Albert Heijn maar ik raad je aan eerst bij je plaatselijke toko te kijken. Daar zullen ze goedkoper te zijn. Je kan de boontjes vaak vinden in het vriesvak. Smaakvol en hongerstillend!

Bananenbrood

Ik hoor je denken dat je geen zin of tijd hebt om wat te bakken. En dat snap ik. Maar geef het een kans. Met dit makkelijke recept heb je het zo gemaakt en hebt er dagen profijt van. Het bevat bovendien niet zoveel ingrediënten. Voorbereiden is nog geen halfuurtje werk en je kan ondertussen lekker tv kijken of een boek lezen totdat het klaar is.

Blueberry muffins

Dit recept heeft dezelfde basis als bananenbrood (namelijk meel, eieren en banaan), maar zorgt wel voor goede variatie. Ook blueberry muffins heb je makkelijk gemaakt. Zowel bananenbrood als blueberry muffins kun je goed invriezen. Perfect dus om ’s ochtends een plakje of muffin mee te nemen.

Snackgroenten

Tomaatjes, komkommer, paprika of wortel, you name it. Snackgroenten zijn een perfect tussendoortje en je kan er makkelijk mee variëren. Zelf kies ik vaak voor bijvoorbeeld een halve komkommer met een half bakje tomaatjes in plaats van een hele komkommer of het hele bakje tomaatjes. En mini worteltjes en tomaatjes gaan er bij en mijn kids prima in als rauwkost. Beter zelfs dan wanneer ik ze heb klaargemaakt als avondeten. Om het extra lekker te maken kan je het dippen in bijvoorbeeld humus.

Handje noten

Noten bevatten veel gezonde vetten, maar ook veel calorieën. Elke dag een handje noten is meer dan genoeg. Koop ze het liefst ongebrand en ongezouten. Dit kan best prijzig zijn, maar gelukkig hebben ze het bij de Lidl ook voor een wat vriendelijker prijsje. Ik doe ook vaak een handje nootjes in het broodtrommeltje van Raf en dat ziet hij echt als een lekker extraatje.

Zo redden we ons wel tot het avondeten. Heb jij zelf nog steeds moeite om aan je dagelijkse dosis van alle vitamine en mineralen te komen? Dan kan je deze gezonde snacks altijd aanvullen met een vitaminepilletje van bijvoorbeeld Roter.

Lees ook:

Tips voor (DIY) gezond broodbeleg.

7x lunchen met kinderen in Amsterdam.

Share this post:

Leave a Reply

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Type to Search

See all results