Ik ben gestart met ‘Mama Gezond & Fit’!

Het is negen maanden geleden dat ik bevallen ben van mijn derde kindje en nu is het echt tijd om weer eens wat aan dat lijf te doen. Ik ben daarom gestart met 'Mama Gezond & Fit'!

Het is negen maanden geleden dat ik bevallen ben van mijn derde kindje. Vorig jaar januari kondigde ik hier op mamaschrijft aan dat ik zwanger was en nu heb ik alweer een prachtige baby dochter van negen maanden (die trouwens veel te snel ontwikkelt en bijna al geen baby meer lijkt!).

Mijn lijf na drie zwangerschappen

Voor en tijdens mijn eerste twee zwangerschappen heb ik altijd gesport. Zo ging ik voordat ik zwanger werd regelmatig naar de sportschool, maar deed ik ook aan kickboxen en tijdens de zwangerschappen deed ik Mom in Balance. Bij de derde is dat door alle drukte en vermoeidheid er niet van gekomen. Of eigenlijk had ik er gewoon geen zin in. Maar drie zwangerschappen is niet niks. Ik weet dat ik niet echt mag klagen over hoe makkelijk mijn lijf een bevalling doet en hoe snel ik eigenlijk weer hersteld ben, maar mijn lijf is niet meer zoals het was. Mijn buik mag wel wat strakker, ik krijg die laatste drie kilo er maar niet af en mijn energie level is ook niet om over naar huis te schrijven. En dat terwijl het voor elke mama (to be) super belangrijk is om fysiek en mentaal fit te zijn. Er komt nogal wat op je af als je eenmaal moeder bent.

Sporten…..

Dus ja, het stemmetje dat roept ‘Ga sporten, doe iets aan je lijf en energielevel!’ achtervolgt me al geruime tijd maar echt actie heb ik nog niet ondernomen. En alsof het zo heeft moeten zijn, werd ik heel toevallig pas geleden benaderd door Willeke, van Mama Gezond & Fit. Willeke is zelf moeder van drie kinderen, is fysiotherapeut, manueel therapeut en ZwangerFit®-docent. Willeke begeleidt vrouwen tijdens hun zwangerschap om zo fit mogelijk te blijven en na de bevalling weer helemaal fit te worden. En dan bedoelt ze ‘lekker-en-gezond-in-je-vel-fit’ of ‘ik-kan-alle-ballen-omhoog-houden-fit’.

Klachten na een zwangerschap

Willeke haar ambitie is om meer mama’s te kunnen helpen. Of je nu klachten hebt of niet. Dit sprak mij wel aan, want na drie zwangerschappen kan mijn lijf ook wel wat begeleiding gebruiken. Veel vrouwen hebben klachten na een zwangerschap. Denk aan bekken- of rugklachten. En zomaar starten met sporten is dan niet altijd het slimste om te doen. Willeke bood me aan om te starten met een trainingsschema van 12 weken waarin een op mijn behoefte gemaakt programma krijg vol oefeningen. En Willeke staat als coach aan mijn (digitale) zijde, ik kan 24/7 met haar sparren en vragen stellen. Nu heb ik niet echt klachten, maar ik zou wel graag weer fitter willen worden, die laatste kilo’s eraf willen krijgen en een strakkere buik!

Kan jij hier ook mee starten?

Ja! De online trainingsprogramma’s zijn ontwikkeld voor tijdens en na een zwangerschap. Om fit te blijven, te worden of juist om na de bevalling weer op krachten te komen. En dit alles vanuit huis!

De eerste week

Afgelopen maandag ben ik begonnen. Ik moest eerst een app op mijn telefoon downloaden en vond daarin mijn schema voor de eerste week. Een motiverend welkomstberichtje van Willeke staat voor me klaar. Het schema bestaat uit dagelijkse oefeningen van zo’n 30 minuten in totaal, die vooral gericht zijn op de bekkenbodem en kracht. De oefeningen worden uitgelegd middels een filmpje en tekst. Ik heb er zin in en ik streef er natuurlijk naar om alle 12 weken helemaal volgens het schema te doen. Ik ben super benieuwd naar het resultaat.

Lijkt jou dit ook wat? Kijk dan gerust even op de website van Mama Gezond & Fit.

Coverfoto: geschoten door Yvette Moeskops fotografie.

Lees ook:

Voeding als medicijn.

Gender disappointment.

 

Share this post:

Volg Mamaschrijft

Leave a Reply

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Type to Search

See all results