Visitekaartjes nodig?

Wanneer ben je echt ondernemer? Voor de één is de inschrijving bij de kamer van koophandel het officiële moment. Voor mij was het eerste moment dat mijn site in de lucht was nogal een mijlpaal. Maar tastbaar bewijs had ik nog niet. Tot nu. Ik ga visitekaartjes maken.

Wat ik doe komt vaak ter sprake, en dan is het fijn als ik toch even iets tastbaars kan uitdelen zodat men me nog eens op kan zoeken of benaderen. Een logo had ik al, en natuurlijk die site. Maar om nou te zeggen dat ik een vormgevingstalent ben? Niet bepaald. Op dat visitekaartje van mij zal ook niet staan dat ik specialist ben in het lezen van instructies en gebruiksaanwijzingen. Ieder zijn talent zal ik maar zeggen. Eens kijken of ik me ga redden.

Drukwerknodig.nl

Ik open de site van drukwerknodig.nl en weet even niet zeker welke categorie ik moet kiezen in de donkerblauwe menubalk. Er kan echt veel! Ik raak even afgeleid door de optie ‘boek drukken’. Een levendige fantasie steekt de kop op. Mijn eigen verzameling columns gebundeld in een boek met mijn hoofd op de achterflap. Net Sylvia Witteman. En dan kan gewoon. Ik zou er zelfs gewoon eentje kunnen laten drukken, voor naast mijn bed. Wel een droom die uitkomt, niet de bestseller. Zal ik?

Online ontwerpen

Net op tijd bedenk ik me dat het mijn missie was om visitekaartjes te maken. Luie lezer als ik ben zoek ik niet in de menubalk maar gebruik ik gewoon het zoekscherm. Ik heb alleen nog maar v-i-s ingetypt of ik krijg al allerlei mogelijkheden te zien. Ik kies voor online ontwerpen en start de editor op. In de omschrijving zie ik al de geruststellende woorden dat ik niet hoef te kunnen vormgeven om mijn eigen visitekaartjes te ontwerpen. Dat is mooi. Ook zie ik dat de klantenservice nog zeker een half uur aanspreekbaar is, ook al is het al avond. Dat is alvast een geruststellend idee.

Ontwerp maken

Ik begin opgewekt, en als ik de lijst met cliparts zie die je aan je ontwerp kunt toevoegen, vergeet ik prompt mijn voornemen om een uiterst sober en strak visite kaartje te maken. Tja. Had ik dan toch verder over mijn huisstijl na moeten denken dan het maken van een logo? Het spelen in de editor is leuk en ik verlies me er zo een half uur in. Ik kijk op de klok en zie dat de klantenservice niet meer bereikbaar is. Ach. Ik vertrouw er inmiddels op dat dit me wel gaat lukken. Ook zonder hulplijn. Nadat ik een account heb aangemaakt blijven alle wijzigingen netjes opgeslagen, ook als ik tussendoor even thee ga maken (dat is codetaal voor pepernoten halen uit de keuken). Bij de keuzes die ik moet maken in het ontwerpproces krijg ik steeds een voorbeeldje in beeld, en dat is fijn. Want moet ie nou rechtop of toch liggend, ronde of rechte hoeken? Soms weet je niet wat je wilt, totdat je het ziet. En wat ik uiteindelijk op mijn scherm zie maakt me blij. In het bestelproces kan ik zien hoe verschillende keuzes, zoals aantallen en papiersoorten, van invloed zijn op het totaal bedrag. Ik switch heen en weer en klik dan op bestellen.

Nu is het grote wachten begonnen, want ik ben zo benieuwd! Gelukkig wordt ik snel uit mijn lijden verlost. Ondanks dat er een weekend tussen zit heb ik binnen drie dagen de kaartjes al binnen. En blij dat ik er mee ben! Dit had ik eerder moeten doen. Misschien met mijn eigen boek drukken maar niet te lang wachten dan.  

Ga je ook aan de slag met visitekaartjes op drukwerknodig.nl? Mijn tips op een rij:

  • Voor de snelle starters zoals ik; denk eerst even na over wat je wilt maken, welke lettertypes je in andere uitingen hebt gebruikt, welke afbeeldingen je wilt gebruiken etc.
  • Heb je geen huisstijl of iets anders om rekening mee te houden? Vergeet niet lekker rond te kijken in de thema’s en die clip arts om je product mee te versieren. Leuk!
  • Last but not least; haal even de stofzuiger over de deurmat, want daar lag ik te wachten toen ze besteld waren. Na drie dagen was het al zover. Leuk!
Share this post:

Volg Mamaschrijft

Leave a Reply

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Type to Search

See all results